Voorzitterschap RSJ overgedragen

Tijdens de gezamenlijke vergadering van de afdelingen advies en rechtspraak van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming, gisteravond in Utrecht, heeft Leo de Wit, wiens benoemingstermijn na zes jaar is geƫindigd, het voorzitterschap van het bestuur overgedragen aan Frederieke Leeflang.

Mr. Frederieke Leeflang is bij koninklijk besluit per 15 september benoemd in deze functie. Zij werkt sinds 1994 in verschillende functies bij advocatenkantoor Dentons Boekel en werd in 2002 partner. Tussen mei 2011 en november 2015 was zij voorzitter van de Raad van Bestuur.

Daarnaast bekleedt zij verschillende bestuurlijke en toezichthoudende functies. Zij is voorzitter van het Audit Advisory Committee van de Algemene Rekenkamer, voorzitter van de Raad van Advies van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), lid van de Raad van Commissarissen van ABN-AMRO en lid van de Raad van Toezicht van het Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) voor kankerbestrijding.

Den Haag, 21 september 2018

Voor nadere informatie: Maarten Uri 06-20440870